Monday, July 10, 2006

Jag är tillbaka

Nu är jag tillbaka på Åsen för att fortsätta bygga. Ankom igår söndag c:a klockan 19. Min kompis Kalle följde med mig och förstärker nu några dagar här, får se när han åker hem... han har sagt att han stannar längre om han trivs, så det är bara att hoppas.

I dag var en ganska lugn dag, vi började med att lasta av massor med takpannor från ett traktorsläp, det kändes riktigt effektivt och kul. Sen byggde jag, Felix och Kalle tak. Eller rättare sagt, Kalle och Felix byggde tak medan jag handräckte från marken, jag är som sagt inte så förtjust i höjder. Kafferast passerade, men utan ordentligt te och utan ordentligt socker blev det misär för min del. Precis när vi skulle sluta första kafferasten kom lunchen och vi käkade starkgryta med risgrynsgröt. Risgrynsgröten var egentligen till för vegetarianerna men det fanns såpass mycket att alla passade på att förse sig. Mat är mat är mat. Takjobbandet fortsatte långsamt framåt. En till kafferast utan ordentligt te eller socker. Stora regnskurar innan kafferasten, bra ursäkt... Sen var dagen slut vid 19.

Det är många som är morgontrötta på bygget, jag och Kalle klev upp klockan tjugo över åtta och då var det bara vi vakna, så det var bara att gasa på och var man är sin egen lyckas smed o.s.v.

Jävlar vad det regnade på morgonen, regnet stod som spön i backen! Men det lättade tills vi åkte upp, så det var mesta delen av tiden riktigt fint väder, nästan lite varmt, men man ska inte klaga.

Diskussioner har brutit ut om hur det är med maten egentligen och det är ganska förståeligt, den här kvällen serverades den klockan 2130 och det är ungefär två timmar för sent enligt mig. Det börjar bli några stycken som vill ha ändrade matrutiner och det är helt klart förståeligt.

2 Comments:

Blogger Boblogger said...

Sweet. Jag ser fram emot din ankomst.

16:17  
Anonymous Anonymous said...

Tja!
Hur går det för er, har ni börjat fila på templet än? Å äru med i lajvet nu?

03:19  

Post a Comment

<< Home